Ønsker deg en Herlig dag, med godt og tjenelig vær!!!

mandag 21. juni 2010

Spisestua vår!!!!!!!

Før helga utførte me en enorm innspurt her i huset, noe som syns veldig godt! I løpet av to dager var huset forandra fra uferdig byggeplass og rotetet lortetet gammelt hus, til et hyggelig vanlig hus med litt små dill igjen å gjøre! Bli med på bildevisningen! Me nyter det!!!!!!



Besta og Goffa sine gamle spisestue møbler har gått i arv fra dei til mamma og papa og nå oss. Her passer de supert. Brillene er bestefar sine, blomsten fikk eg av hjemmesykepleien i seljord , duken fra en eldre dame fra Seljord i bryllups gave og symaskinen på bruktmarknada på dyrskuplassen i seljord. I bakgrunnen ser dere smokke treet.


Fant ut at eg har litt mye kopper og kar. Har værtgfall et plasserings problem trass gode slap. Historien rundt plassering av skapa er og litt morsom. Etter flere mnd i spenning for å plassere ting i skap kom de endelig op fra kjellerern=) Men hvor var nøkkelen??? Ingen hjemme husket noe, me aner ikkeGode råd ble dyre, reiste rundt å samlet inn liknende nøkler, men ingen passa.... Plutselig kom arne på at me har et gammelt fast montert skap i gangen med likneden nøkler! Og den passa! I tre av fire dører! Fantastisk!!!!!! =) Fikk nå inn det meste i hvertfall!!!




Fredag kvalf dekka me bordet til fest! Fantastisk! Legg merke til serviettene=) De er fra Haukedalen og veldig gamle=) Flotte! Deilig med markblomster poå bordet og reint golv=)!

5 kommentarer:

  1. Tusen takk for ei fantastisk helg sammen med supre og trofaste venner som eg verdsette bare mer og mer!!!
    Huset villa villekulla har blitt heilt fantastisk bra! Dokkår har virkelig stått på og fått det til :) Lykke te med siste rest!
    Komme gjerna snart tebake på besøk! Det va ett fantastisk bra vertskap :)
    Klem fra åshild mørk

    SvarSlett
  2. Hæ? Servittar fra Hukedalen? Haukedalen i sunnfjord, eller?
    Smakfult og stileg resultat etter mange arbeidstimar. Gratulere.
    Helsing Dirflos

    SvarSlett
  3. Imponert over innsatsen og resultatet! Etter grundig inspeksjon og kaffeslarving i dag med Sigrid, er eg mektig imponert. Utrulig koselig har dokke fått det!

    Klem fra nabokjerringa ;)

    SvarSlett
  4. Det var noko kjent med den nabokjerringa. Henne har eg sett før.Trur eg må slå opp i Voldasoga....
    Sorry, men eg måtte berre sjå innom denne bloggen idag igjenn. Fordi eg er så fasinert over kva unge folk får til.Imponerande, spør du meg.
    Helsing Dirflos.

    SvarSlett
  5. Hmm... eg bli jo nyskjerrig på kven du er=) Men serviettene er fra Haukedalen gård i sauherad. Mine foreldre. Me er ganske stolt me og!! Bare sjå! Kommer fler e bilder rett tundt hjørnet!!!!!!! =)

    SvarSlett